Landsdelens suksessrike markedsføringsprosjekt "Skattejakt på Sørlandet" har nå signert en samarbeidsavtale med Norges største mediehus. Skattejaktprosjektet og VG skriver i en felles pressemelding: "Verdens Gang gir skattejakten et nytt løft og forsterker det som allerede i 2005 var den største markedskampanjen for en landsdel i Norge noen gang. Avtalen innebærer at skattejakten får betydelig eksponering i VG og på www.vg.no, konkurranser i avisen og samarbeid om store arrangementer. Sørlandet og Skattejakten får med dette samarbeidet en historisk synlighet i det norske feriemarkedet.

Satsingen ”Skattejakt på Sørlandet” dreier seg om å engasjere nordmenn til å velge Sørlandet som feriemål. Landsdelen skal først og fremst velges i konkurranse med reisemål utenfor Norge. Gjennom skattejakten skal en få flest mulig til å bruke mest mulig av det mangfoldet landsdelen har å tilby når de er på Sørlandet.
vg-logoVG vil knytte ”Skattejakt på Sørlandet” tett til sine sommeraktiviteter. Skattejakten er et folkelig og bredt engasjerende konsept. Dette passer mange av mediehusets målgrupper. Ved å assosieres til Skattejakt på Sørlandet ønsker VG å befeste sin posisjon som "Norges sommeravis".
I år er det satt et øvre tak på 100 kister mot 109 i fjor. Bedrifter på Sørlandet tegner seg for deltakelse i Skattejakten gjennom å kjøpe skattekister som inkluderer unike "gullmynter". Alle kistene presenteres på et skattekart, og publikum motiveres til å finne flest mulig mynter gjennom konkurranser med flotte premie.
En undersøkelse viser at det i fjor var det mellom 150 - 200.000 personer som samlet en eller flere mynter i konkurransen

av Torkelsen, Jan, publisert 5. januar 2006 | Skriv ut siden