Strategien ”Et felles løft for realfagene” er ennå ikke forankret godt nok på lokalt nivå, viser en ny rapport som ble offentliggjort i dag. I juni 2006 lanserte kunnskapsminister Øystein Djupedal en fornyet og forsterket strategi, ”Et felles løft for realfagene”. Den legger blant annet opp til at elevene skal få bedre undervisning i matematikk og naturfagene. Mange av funnene i rapporten bekrefter at tiltakene i strategien er riktige og nødvendige for å styrke realfagene. Men rapporten tar også opp en ny utfordring, i det den påpeker ”en mulig styringssvikt mellom skoleeier og skoleleder”.

av Torkelsen, Jan H., publisert 23. januar 2007 | Skriv ut siden

Siste fra Utdanning

  • Datatastatur
    av jto, 20.11.19

    Går inn for å få digital skolehelsetjeneste for hele Agder

    Les mer
  • Bonga -prosjekt
    av jto, 18.11.19

    Tangen videregående skole engasjert i Tanzania-prosjekt

    Les mer
  • Søgne Videregående Skole
    av jto, 15.11.19

    Søgne videregående skole inviterer til informasjonsmøte 20. november

    Les mer