I pressemeldingen peker Ulleren på at Norge er blant landene som yter mest ressurser i skolen og som har den høyeste lærertettheten. -Det er bra. Samtidig vet vi at norske 15-åringer skårer under gjennomsnitt i matematikk, leseferdigheter og naturfag i internasjonale målinger. Vi vet også at det ikke er de kommunene som bevilger mest til skolen som får de beste resultatene, sier han.

- Det bør tilsi at en debatt om utviklingen av norsk skole bør favne bredere enn bare ressurser og årsverk. Og det er en debatt KS ønsker å ta sammen med lærernes og deres organisasjoner, påpeker Olav Ulleren.

av Torkelsen, Jan H., publisert 5. februar 2008 | Skriv ut siden

Siste fra Utdanning

  • Bonga -prosjekt
    av jto, 18.11.19

    Tangen videregående skole engasjert i Tanzania-prosjekt

    Les mer
  • Søgne Videregående Skole
    av jto, 15.11.19

    Søgne videregående skole inviterer til informasjonsmøte 20. november

    Les mer
  • Ungt Entreprenørskap Logo
    av jto, 06.11.19

    Ny langsiktig avtale mellom fylkeskommunen og Ungt entreprenørskap Agder

    Les mer