Kunnskapsløftet skal i perioden 2006-2011 evalueres ved hjelp av en rekke ulike analyser og prosjekter. Pedagogisk forskningsinstitutt ved Universitetet i Oslo har fått oppdraget med å analysere reformens forutsetninger. Nå foreligger den første delrapporten fra dette prosjektet. Den viser at mange skoleeiere har hatt vanskeligheter med å utforme gode lokale læreplaner og strategiske dokumenter for læreplanreformen. Rapporten forklarer dette med at styringsdokumentene fra sentrale utdanningsmyndigheter i for liten grad har gitt nødvendig støtte.

av Torkelsen, Jan H., publisert 5. mai 2008 | Skriv ut siden

Siste fra Utdanning

  • Datatastatur
    av jto, 20.11.19

    Går inn for å få digital skolehelsetjeneste for hele Agder

    Les mer
  • Bonga -prosjekt
    av jto, 18.11.19

    Tangen videregående skole engasjert i Tanzania-prosjekt

    Les mer
  • Søgne Videregående Skole
    av jto, 15.11.19

    Søgne videregående skole inviterer til informasjonsmøte 20. november

    Les mer