OECDs Economic Survey inneholder denne gang et spesialkapittel om den norske grunnutdanningen. OECD konkluderer med at den norske grunnutdanningen gir elevene for svake kunnskaper og resultater i lesing, matematikk og naturfag sett i forhold til pengebruken. Organisasjonen kommer med en rekke anbefalinger for å forbedre effektiviteten.-Vi er glad for at OECD vektlegger så tydelig at lærernes kompetanse må styrkes. Det er helt i tråd med regjeringens politikk og et hovedpunkt i stortingsmeldingen om kvalitet i skolen som ble fremlagt i juni i år. Dette sier statssekretær Lisbet Rugtvedt som var til stede da OECD-rapporten ble presentert.

av admin, publisert 25. august 2008 | Skriv ut siden

Siste fra Utdanning

  • Ungt Entreprenørskap Logo
    av jto, 06.11.19

    Ny langsiktig avtale mellom fylkeskommunen og Ungt entreprenørskap Agder

    Les mer
  • Lyngdal Vgs Åpningsarrangement 2019
    av jto, 29.10.19

    Flott opprustet skolebygg åpnet i Lyngdal

    Les mer
  • KKG Konferanse
    av jto, 29.10.19

    KKG lager møteplass for lærlinger og bedrifter

    Les mer