OECDs Economic Survey inneholder denne gang et spesialkapittel om den norske grunnutdanningen. OECD konkluderer med at den norske grunnutdanningen gir elevene for svake kunnskaper og resultater i lesing, matematikk og naturfag sett i forhold til pengebruken. Organisasjonen kommer med en rekke anbefalinger for å forbedre effektiviteten.-Vi er glad for at OECD vektlegger så tydelig at lærernes kompetanse må styrkes. Det er helt i tråd med regjeringens politikk og et hovedpunkt i stortingsmeldingen om kvalitet i skolen som ble fremlagt i juni i år. Dette sier statssekretær Lisbet Rugtvedt som var til stede da OECD-rapporten ble presentert.

av admin, publisert 25. august 2008 | Skriv ut siden

Siste fra Utdanning

  • Eksamensforberedende Kurs  H 19
    av jto, 18.09.19

    Gratis eksamensforberedende kurs i høst

    Les mer
  • Skoledebatter
    av jto, 26.08.19

    Skoledebattene er i gang

    Les mer
  • Skolefrokost I Vennesla
    av jto, 21.08.19

    METTET 400

    Les mer