OECDs Economic Survey inneholder denne gang et spesialkapittel om den norske grunnutdanningen. OECD konkluderer med at den norske grunnutdanningen gir elevene for svake kunnskaper og resultater i lesing, matematikk og naturfag sett i forhold til pengebruken. Organisasjonen kommer med en rekke anbefalinger for å forbedre effektiviteten.-Vi er glad for at OECD vektlegger så tydelig at lærernes kompetanse må styrkes. Det er helt i tråd med regjeringens politikk og et hovedpunkt i stortingsmeldingen om kvalitet i skolen som ble fremlagt i juni i år. Dette sier statssekretær Lisbet Rugtvedt som var til stede da OECD-rapporten ble presentert.

av admin, publisert 25. august 2008 | Skriv ut siden

Siste fra Utdanning

  • Førerkort
    av jto, 25.06.19

    Enkelte kjøretimer blir ikke lenger regnet med i fraværsgrensen

    Les mer
  • Gratis Sommerkurs I 2019
    av jto, 05.06.19

    Gratis sommerkurs i matematikk og naturfag 2019

    Les mer
  • Datamus
    av jto, 22.05.19

    Vest-Agder får digital skolehelsetjeneste fra høsten

    Les mer