Det legges mye nye skinner i Vestfold. - Regjeringen bekrefter at de vil satse ordentlig på Vestfoldbanen. Nå er det ingen vei tilbake for en videre kraftig satsing. Strekningen fra Barkåker til Tønsberg åpner i november i år - 1,7 milliarder kroner, så følger Holm til Nykirke gjennom Holmestrand i 2015, prislapp 5,5 milliarder og nå Eidangerparsellen fra 2012 til 2016/17 (?) til 6 milliarder. Dette gir en sum på 13 milliarder kroner i løpet av de siste tre årene, sier Tom-Olaf Kjær som er NHO Vestfolds representant i Plattform Vestfold.

-Dette resultatet skyldes først og fremst Plattform Vestfold, som er et helhjertet samarbeid mellomNHO logo i farger det politiske Vestfold representert ved Vestfold fylkeskommune, stasjonskommunene, NSB, Jernbaneverket, LO/NHO samt Telemark. Jeg berømmer vår fylkesordfører som har vært en pådriver og Jernbaneforum Sør, det vil si Vest-Agder, Aust-Agder, Rogaland, Telemark og Vestfold for å stå sammen om prioriteringene, sier Kjær i en artikkel på nettsiden til NHO Vestfold. Der antydes det for øvrig at en sammenkobling med Sørlandsbanen kan bli en realitet om åtte til ti år. Det er derfor viktig med rasjonell og rask utbygging av resten av Vestfoldbanen.


av Torkelsen, Jan H., publisert 13. september 2011 | Skriv ut siden

Siste fra Samferdsel

  • Nyttaarsaksjonen2
    av elma11, 10.12.19

    Nyttårsaksjonen 2019

    Les mer
  • Specsavers Vant I 2019
    av elma11, 28.11.19

    Vinner av Jeg kjører grønt-kampanjen!

    Les mer
  • E39 Skilt
    av jto, 26.11.19

    Flere innspill til detaljregulering av ny E-39 i Lyngdal

    Les mer