Dette var veldig gøy, sier fylkestannhelsesjef, Terje Andersen da resultatet fra årets brukerundersøkelse nylig ble klart. –Vi fikk jo knallgod tilbakemelding i fjor, så vi trodde vel egentlig ikke vi skulle få like bra resultat i år. Men så har vi altså gått fra 92 % til 94 % som er fornøyd eller svært fornøyd med tilbudet. Det er bare heilt fantastisk, sier Andersen.

"Hjelp oss å bli bedre"

Vi har fokus på å bli stadig bedre. Å få brukernes hjelp til å vise oss "hvor skoen trykker" er helt avgjørende for å forbedre oss. Derfor kalte vi brukerundersøkelsens for "hjelp oss å bli bedre" , noe vi alle sammen alltid kan bli, forklarer Andersen.

Tannhelsetjenesten gjennomførte brukerundersøkelsen i perioden 14.10 - 14.11. Samtlige klinikker i Vest-Agder deltok.

(saken fortsetter under bildet)

Terje Andersen 

Overraskende svar

 -Vi hadde tilsvarende undersøkelse i fjor, med meget gode resultater. Spenningen til resultatet av årets undersøkelse var stor, da vi det siste året har hatt både vakante stillinger og flere nytilsatte i tannhelsetjenesten. Vi spurte oss selv om vi hadde klart å opprettholde den positive opplevelsen våre pasienter hadde av besøk og behandling på våre tannklinikker? Og det hadde vi klart, svarene fra undersøkelse viste til og med en økning av fornøyde brukere på enkelte områder.

Men vi kan bli bedre, og på hvilke områder det gjelder gir undersøkelsen gode tilbakemeldinger på.

Hver tannklinikk skal nå gjennomgå resultatene for egen klinikk, og følge opp på de områdene der det kan være behov for endringer/tiltak.

 

Vinner en Ipad

Tannhelsetjenesten kan være stolte av resultatet fra årets brukerundersøkelse, vårt mål er at våre pasienter til enhver tid skal være fornøyde med behandlingen de får på våre tannklinikker, avslutter Terje Andersen som takker alle som svarte på undersøkelsen og nå gleder seg til å dele ut en Ipad til to heldige vinnere blant de som har svart på undersøkelsen.

 

av Macdonald, Cheryl, publisert 18. desember 2013 | Skriv ut siden