Bystyret i Kristiansand ba i et møte før sommeren administrasjonen om å utarbeide en evalueringsrapport som berører de sosioøkonomiske konsekvensene rushtidsavgiften har hatt i Kristiansandsregionen. Evalueringen vil være en del av beslutningsgrunnlaget for fremtidige søknader om belønningsmidler og bymiljøavtalen. Saken er også debattert i Areal- og transportplanutvalget (ATP) og det synes som saken har bred interesse i alle kommunene i knutepunktsamarbeidet. Det ble i et møte i utvalget i dag besluttet at utredningen finansieres fra driftsbudsjettet i ATP samarbeidet.

Det vil umiddelbart etter dagens møte bli sendt ut en forespørsel til aktuelle virksomheter som Kristiansand kommune og/eller Vest-Agder fylkeskommune har rammeavtaler med, med en svarfrist på 14 dager, om å gjennomføre bestillingen.  

Bestillingen vil blant annet inneholde følgende: Utarbeidelse av en evalueringsrapport som berører de sosioøkonomiske konsekvensene den tidsdifferensierte bompengeavgiften har hatt i Kristiansandsregionen. Den geografiske avgrensningen skal være alle de deltakende kommunene i ATP- samarbeidet - Kristiansand, Søgne, Songdalen, Vennesla, Iveland, Lillesand og Birkenes.

Konsulenten skal presentere rapporten for ATP utvalget på deres møte 18. november i Kristiansand. Dette inngår som en del av oppdraget. 

 

av Torkelsen, Jan H., publisert 16. september 2016 | Skriv ut siden

Siste fra Samferdsel

  • Taxi Skilt
    av jto, 15.04.19

    Endringar i regelverket for drosjer

    Les mer
  • El -bil Lading Skilt
    av jto, 12.04.19

    Vil ha plan for flere ladestasjoner for elbusser i Kristiansandsområdet

    Les mer
  • Stortingsbygget - Utsnitt
    av jto, 09.04.19

    Forsinket saksbehandling i Stortinget medfører justering i bompengeinnkreving

    Les mer